Oplossing tegen podium-, hoogte- of pleinvrees is beste VR-idee van Nederland

Dana-Maria Faneker van CaptainVR wint met ‘VRees of Liefde’ de VR Challenge van Samsung. Het Virtual Reality-product om bijvoorbeeld podium-, hoogte- of pleinvrees tegen te gaan is het beste idee voor Virtual Reality. Dana-Maria ontwikkelt haar idee samen met Samsung tot een concrete toepassing. Het product wordt als pilot op de Nederlandse markt geïntroduceerd.

‘VRees of Liefde’ helpt mensen met bijvoorbeeld podium-, hoogte- of pleinvrees om met behulp van speciaal ontwikkelde VR-content van hun angst af te komen. Dana-Maria is blij met de overwinning: “Het was spannend, ik ben zó blij. Dit opent deuren waardoor ik dit idee nu écht kan realiseren. Maar het gaat niet om mij. Het gaat om al die mensen die ik nu kan helpen om alsnog hun doelstellingen of zelfs dromen te bereiken.”

Mensen van diverse angsten afhelpen

Volgens start-up-investeerder en juryvoorzitter Winston Gerschtanowitz leeft VR meer dan ooit: “Het platform is er, je ziet nu dat de behoefte naar content sterk toeneemt. Mooi dat Samsung hierop inspeelt door niet alleen de hardware te leveren, maar ook door nuttige VR-toepassingen mogelijk te maken.” In het winnende idee ziet Winston veel potentie: “Met dit idee kan Dana-Maria als lifecoach veel mensen van diverse angsten afhelpen. En daarmee ook andere coaches inspireren meer met VR te werken.”

“Dat VR niet alleen leuk maar ook nuttig kan zijn, hebben we laten zien met deze VR Challenge”, zegt Menno van den Berg, Corporate Mobile Vice President van Samsung Electronics Benelux. “Vooral in het bedrijfsleven, het onderwijs en de zorg kan VR het verschil maken de komende jaren.”

VR Challenge

Voor de VR Challenge werden ruim 200 ideeën ingediend door startups, ondernemers en studenten uit heel Nederland. Eerder deze maand maakte de vakjury, bestaande uit onder andere start-up-investeerder Winston Gerschtanowitz en Jim Stolze van TEDx en Startup Fest Europe, de tien genomineerden bekend waarop het publiek kon stemmen. Uiteindelijk mochten drie finalisten hun idee pitchen tijdens Digital Marketing Live, dit jaar onderdeel van Startup Fest Europe, in de Beurs van Berlage.

Dana-Maria Faneker van CaptainVR wint met ‘VRees of Liefde’ de VR Challenge van Samsung (bron: Samsung)

email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *