Zonder keuzevrijheid geen toekomst voor messaging platform

Keuzevrijheid in de toekomst, leveranciersonafhankelijkheid en blijven profiteren van investeringen die gedaan zijn in technologische vernieuwing. Het klinkt vanzelfsprekend, maar toch is dit bij veel organisaties niet de realiteit. Egied Bormans, Product Manager bij Ascom, legt uit wat het belang is van een open messaging platform bij bedrijfskritische communicatie.

“Unite is Ascom’s centrale platform voor messaging en alarmering. Het biedt klanten alle intelligentie die nodig is om werkprocessen efficiënt en veilig te laten verlopen. Zo kan Unite geïntegreerd worden met een enorme diversiteit aan systemen die bedrijfskritische processen ondersteunen. Dat kan bijvoorbeeld een brandmeldcentrale zijn, maar ook een verpleegoproepsysteem, een ziekenhuisinformatiesysteem (ZIS) of een procesautomatiseringsysteem. Unite is als het ware het kloppend hart voor alle bedrijfskritische systemen die gebruikt worden door een organisatie. Of die systemen nu van Ascom zijn of niet.”

Dat hart is niet zichtbaar voor de eindgebruiker, maar wel van essentieel belang. Een platform móet betrouwbaar zijn. Vervolgens moet je dat platform kunnen koppelen met een verscheidenheid aan systemen die een klant wil gebruiken. Ascom realiseert die koppeling. Niet alleen met eigen producten, maar ook met die van andere leveranciers. En Ascom zorgt er dan uiteraard voor dat die koppeling goed functioneert én blijft functioneren.

Tot zover niets bijzonders eigenlijk. Maar Ascom gaat graag nog een stapje verder. Andere partijen kunnen namelijk ook met Unite koppelen, omdat dit platform een open interface biedt voor derden, door middel van een op XML-gebaseerd Open Access Protocol. Simpel gezegd omschrijft dit protocol exact hoe een andere partij een kan integreren met Unite. De klant is dus volledig vrij in zijn keuze.

“Wij geven onze klanten volledige onafhankelijkheid en vrijheid. Zij hebben de zekerheid dat zij met andere leveranciers kunnen werken en dat is prettig omdat je vaak niet exact weet wat de toekomstige wensen zijn. De gemiddelde klant wil en gaat ook met meerdere leveranciers in zee. Het platform kan dan ten alle tijden behouden blijven.”, vervolgt Bormans.

“Zelfs conflicterende belangen doen er voor ons niet toe. Dankzij onze open interface kunnen ook concurrenten koppelen met Unite. Leveranciersonafhankelijkheid betekent voor Ascom dan ook meer dan ‘alles kunnen koppelen in samenwerking met de leverancier van het platform’. Voor ons betekent het onafhankelijk van Ascom integraties kunnen bouwen. Om in de metafoor te blijven; er is geen openhartoperatie nodig. Wij geven anderen juist graag toegang tot ons kloppend hart. En dat doen wij al meer dan vijftien jaar met Unite.”

email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *